fredag 20 februari 2009

Lanserar...!

Här är alltså första inlägget! Hmm... Min första erfarenhet med bloggskrivande.

Vad ska jag göra av min blogg? Jag har tre idéer:
1. Presentera mina tavlor (jag har just nu tolv st färdiga), och skisser. Måste bara hitta en bra kamera att fota dem med... På så vis kan mina vänner, och andra intresserade få se vad jag gör för alster. All konstruktiv kritik är välkommen!
2. Skriva om vad jag tycker fler borde lära sig: iotatekniken! Vet inte hur man bäst förklarar den här på i en simpel blogg, vi får se.
Varför borde man lära dig detta så matematiskt bundna mönster? För att det är en väldigt avkopplande syssla, att rita och fylla i iota! Har man bara lärt sig metoden, är grunden enkel men de kreativa möjligheterna outsinliga.
3. Jag kan tipsa om andra konstnärer jag finner särskilt intressanta, som har inspirerat mig och på så vis har en koppling till denna bloggs innehåll.

















Vad jag nog INTE kommer skriva i denna blogg:
- om mitt ganska tråkiga privatliv och (härliga, underbara) vänner
- politiska eller ideologiska funderingar (även om jag har mycket att säga på den delen)
- smaskiga veganrecept
- om mode
- kändisskvaller
Allt sådant, som förvisso är väldigt intressant, skriver andra både bättre och sämre om. Jag vill inte bidra till den majoriteten av bloggträsket. Jag vill inte göra något spännande, uppretande, roligt, tråkigt, vardagligt, spetsfundigt eller "klockrent" med bloggen. Här ska jag bara skriva om konst som jag antingen gjort själv eller som intresserar mig. Där har ni det!

3 kommentarer: